مدت زمان استراحت بعد از عمل دیسک کمر

دیسک کمر

افراد مبتلا به فتق دیسک کمر که تحت عمل جراحی دیسک کمر قرار گرفته اند با پرسش های بیشماری روبرو می شوند که در مجموع ناشی از نگرانی آنها از کیفیت زندگی و نحوه ی مراقبتهای پس از جراحی در خانه ناشی می شود.

زمان بهبودی بعد از عمل دیسک کمر

زمان بهبودی جراحی دیسک کمر بسته به روش کار متفاوت است. بهبودی پس از جراحی دیسککتومی معمولاً شش تا هشت هفته طول می کشد. اما بهبودی بعد از عمل لامینکتومی یا جراحی فیوژن بیشتر طول می کشد.در این روش ها تغییرات بیشتری در بدن بیمار اتفاق میوفتد ، و شاید بهبودی بدن شما حدودا ۱۲ هفته طول بکشد. در بعضی موارد ، بهبودی می تواند حداقل یک سال ادامه یابد.

اگر همجوشی نخاع داشته باشید ، اگر جوان و سالم باشید و شغل سنگینی نداشته باشید ، احتمالاً چهار تا شش هفته برای برگشتن شغلتان استراحت نیاز داشته باشید. اما ممکن است چهار تا شش ماه طول بکشد تا افراد مسن به کار خود برگردند. زمان بهبودی جراحی دیسک کمر شما فقط به نوع روشی که انجام می دهید بستگی ندارد. شدت وضعیت ، سطح تناسب اندام قبل از جراحی و سن شما نیز در این امر موثر است. زمان بهبودی با سن در ارتباط است، زیرا با افزایش سن سرعت بهبودی کاهش می یابد.

مراقبت های بعد از جراحی دیسک کمر

وقت آن فرا رسیده است که بر جنبه های مهم بهبودی خود تمرکز کنید ، از جمله اینکه به ستون فقرات اجازه دهید با خوردن غذاهای سالم، داشتن یک خواب خوب در شب و افزایش فعالیت طبق دستور جراح به درستی بهبود یابد. تلاش اضافی که اکنون انجام می دهید می تواند بهبودی شما را راحت تر کند و شما را زودتر به فعالیت های عادی خود برگرداند.

 

بهبود زخم جراحی دیسک کمر چه مدت طول میکشد؟

متوسط زمان لازم حدودا دو هفته از زمان جراحی میباشد که بستگی به سلامت عمومی بیماران، وضعیت تغذیه و ابتلا به بیماریهای دیگر مخصوصا دیابت دارد که ممکن است روند بهبودی زخم را طولانی کند. در این میان، مصرف سیگار روند ترمیم بافتی، چه استخوان و چه بافتهای نرم را به شدت مختل میکند و پرهیز از آن در هفته‌های بعد از عمل بسیار حیاتی است. معمولا از بخیه های قابل جذب برای راحتی بیمار استفاده میشود اما اگر به هر دلیل جراح دیسک کمر شما بخیه غیر قابل جذب را بکار برند، معمولا بعد از ده روز تا دو هفته و اطمینان از جوش خوردن زخم بخیه ها کشیده میشوند.

 

چه مواردی را برای مراقبت از زخم باید رعایت کرد؟

دو هفته اول پس از جراحی مهمترین زمان برای مراقبت از زخم است که معمولا مدت زمان لازم برای نگه داشتن بخیه های زخم در مورد بخیه های غیرجذبی میباشد. بنابراین زخم محل جراحی را تمیز و پاکیزه نگاه دارید روزانه آنرا پاسمان استریل کنید و تغذیه ی مناسب داشته باشید. شما میتوانید برای پانسمان از بتادین استفاده کنید اما بهتر است پس از آغشته کردن زخم به بتادین با گاز استریل مجددا بتادین را با گاز مرطوب شده با سرم شستشو پاک کنید و با گاز استریل خشک و چسب زخم را بپوشانید. پانسمانهای ضد آب هم که امروزه به راحتی در داروخانه ها در دسترس هستند جایگزین ساده و مناسبی برای گاز خشک و چسب جهت پوشاندن زخم میباشند و به بیمار اجازه استحمام با خیال راحت از عدم آلودگی زخم را میدهند. بهتر است طولانی مدت به پشت نخوابید تا وزن بدنتان روی زخم فشار نیاورد و گردش خون در لبه های زخم برقرار باشد. ده روز تا دو هفته پس از جراحی برای بررسی زخم به جراح خود مراجعه کنید.

دیسک کمر

 

مدت زمان استراحت بعد از عمل دیسک کمر

بیمار باید حداقل چهار هفته حرکت را محدود کند و در طی آن درمان توانبخشی را با هدف تسریع بهبودی و تسکین درد و همچنین ارتقای بهبود عملکردی آغاز کند. اجتناب از علائم مزمن و جلوگیری از عوارض و عود با توجه به وضعیت بدنی، حرکت و تغذیه مهم خواهد بود.

به همین دلیل، کادر پزشکی و متخصص تمام نشانه‌های مواجهه با بیمار را در چهار هفته اول پس از جراحی و دوره تثبیت بعدی در اختیار بیمار قرار می‌دهند. به طور معمول، یک فرد می‌تواند در طی یک ماه پس از جراحی به کار در مشاغل کم تحرک و غیر متحرک بازگردد.

با این حال، نمی‌توانیم دقیقاً به شما بگوییم که چقدر طول می‌کشد تا به زندگی عادی برگردید، زیرا از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

رفتار‌هایی که بعد از عمل دیسک باید داشته باشید

پس از عمل دیسک باید از حرکات خمشی و چرخشی بالاتنه خودداری شود. پس از عمل باید به روشی درستی بایستید، یعنی به پهلو دراز بکشید و کمر خود را صاف نگه دارید. در طول اقامت در بیمارستان باید توسط یک تیم فیزیوتراپی در مورد توالی حرکت صحیح آموزش داده شود.

در عصر یا روز بعد از عمل ممکن است برای مدت کوتاهی از خواب بیدار شوید، اما «پسندانه» و با حمایت کادر پرستاری. سپس می‌توانید مدت زمان بیدار شدن را در چند روز آینده افزایش دهید، اما همیشه می‌توانید در حالت دراز کشیدن پریود شوید. در اینجا همه چیز باید در حد اعتدال انجام شود، یعنی دراز کشیدن، نشستن، ‌ایستادن و دویدن. به عنوان یک بیمار، وقتی بیش از حد زیاد شود، بهترین احساس را دارید. همچنین به یاد داشته باشید دیسک بین مهره‌ای مانند یک اسفنج است در حالت عمودی فشرده می‌شود و عرضه مواد مغذی کاهش می‌یابد، زمانی که دراز کشیده‌اید دوباره کاملاً مایع است و می‌تواند دوباره مواد مغذی را بهتر جذب کند.

راحت‌ترین و ملایم‌ترین حالت بعد از عمل این است که به پشت دراز بکشید و پا‌های خود را احتمالاً کمی بالا و خم کنید. باید از وضعیت مستعد اجتناب شود. موقعیت جانبی نیز امکان‌پذیر است. در روز‌های بعد از عمل نیز می‌توان سر تخت را کمی بالا برد.

 

مدت زمانی بهبودی بافت های نرم بعد از عمل دیسک کمر

بدن انسان توانایی در بهبودی بافت های متصل کننده خود دارد و استراحت بعد از عمل دیسک کمر نیز از ضروریات برای بهبودی کامل است. این بهبودی از فرد به فرد دیگر متفاوت است اما به صورت کلی می توان گفت که در چهار هفته بافت های متصل کننده شصت درصد توانایی خود را بدست می آورند و در شش هفته هشتاد درصد توانایی خود را بدست می آورند و بعد از دوازده هفته به صد درصد توانایی خود باز می گردند اما توانایی کنترل بعضی عضلات و قدرت و استقامت آن ها مثل نواحی شانه یا کمر مدت زمان بیشتری برای بهبودی کامل نیاز دارند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

بدون ديگاه

ارسال دیدگاه

error: Alert: Content selection is disabled!!