جراحی ستون فقرات با لیزر در مقابل جراحی سنتی: کدام بهتر است؟

جراحی ستون فقرات با لیزر

آیا درد در ناحیه کمر و ستون مهره‌ها مواجه هستید و نمی‌دانید که کدام روش درمانی را انتخاب کنید جراحی ستون فقرات با لیزر یا جراحی سنتی ستون فقرات؟ تفاوت‌های مشخصی بین این دو روش درمانی وجود دارد، درک این تفاوت‌ها ضروری است و به شما کمک می‌کند که بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید. فشار وارد شده به اعصاب ستون فقرات می‌تواند منجر به مشکلات اضافی مانند بی‌حسی، گزگز و ضعف عضلانی شود. یکی از شایع‌ترین دلایل انجام جراحی ستون فقرات برداشتن فشار از روی این اعصاب است.

آشنایی با جراحان مغز و اعصاب

بدون شک کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه جراحی ستون فقرات و همچنین جراحان مغز و اعصاب که این جراحی را انجام خواهد داد ایده خوبی است. مطمئناً برای شما مهم است که بدانید چه کسی جراحی شما را انجام می‌دهد، زیرا می‌خواهید مطمئن شوید این فرد از تجربه کافی در این حوزه برخوردار باشد. جراحان مغز و اعصاب پزشکان متخصصی هستند که تصمیم گرفته‌اند بر روی تشخیص، درمان و جراحی هر گونه اختلال مرتبط با سیستم عصبی مرکزی و محیطی متمرکز شوند. درمان بیماری‌های وابسته به ستون فقرات نیز به حوزه تخصص آنها مرتبط است.

جراحی ستون فقرات با لیزر

برای انجام جراحی لیزری ستون فقرات به جراح متخصص نیاز است که از لیزر استفاده کند تا بتواند هر گونه بافت پشتی را که روی نخاع یا در امتداد آن قرار گرفته و باعث ایجاد مشکل شده را بردارد. جراحی ستون فقرات با لیزر غالبا برای کمک به رفع فشار وارد شده به عصب‌هایی که سبب ایجاد دردهای شدید در بیماران شده استفاده می‌شود. روش جراحی لیزر در مقایسه با روش جراحی سنتی برای درمان مشکلات ستون فقرات بسیار کم تهاجمی بوده و در بسیاری از موارد به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. همین امر موجب شده بیماران تمایل بیشتری برای انتخاب این روش درمانی داشته باشند.

باید به این نکته اشاره کنیم که غالبا روش جراحی لیزر ستون فقرات توسط بیمارانی انتخاب می‌شود که به بیماری‌های از جمله دژنراتیو دیسک، برآمدگی دیسک، لغزش دیسک، اسکولیوز و سیاتیک مبتلا هستند.

جراحی سنتی

در انجام جراحی سنتی ستون فقرات نیز حضور یک جراح ضروری است که برای دسترسی بهتر به ناحیه‌ای از ستون فقرات که درمان آن الزامی است برش طولانی در این ناحیه ایجاد کند. پس از ایجاد برش باید عضلات پشت و سایر بافت‌ها از ستون فقرات دور شود تا جراح به ستون مهره‌ها دسترسی داشته باشد. با توجه به اینکه برای دسترسی به ستون فقرات برش طولانی در این قسمت ایجاد شده است، بیماران ممکن است آسیب بافتی را تجربه کنند و مطمئناً زمان بهبودی طولانی‌تری را تجربه خواهند کرد.

استفاده از جراحی سنتی ستون فقرات غالبا توسط بیمارانی انتخاب می‌شود که با تغییر شکل ستون فقرات، آسیب‌های ستون فقرات و اختلالات مرتبط با اندام‌های لگنی مواجه هستند.

کدام شیوه درمانی بهتر است؟

برای اینکه بتوانیم بگوییم کدام یک از شیوه‌های درمانی برای رفع مشکلات و دردها در ناحیه کمر و ستون فقرات بهتر است، باید دلیل اصلی عارضه به‌درستی تشخیص داده شود. علی‌رغم اینکه جراحی ستون فقرات با لیزر می‌تواند برای رسیدگی به انواع خاصی از مشکلات و بیماری‌های وابسته به ستون فقرات بسیار مفید باشد، گاهی اوقات بیمار برای اصلاح وضعیت ستون فقرات خود به جراحی سنتی نیازمند می‌شود. اگر بیمار در شرایطی است که حق انتخاب دارد، لازم است که تمام جوانب مثبت و منفی هر گزینه جراحی را بسنجد و با کمک و مشاوره پزشک متخصص تصمیم نهایی را بگیرد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه هر روش درمانی با عارضه‌های مختلف همراه است، بیماران برای انتخاب روش درمانی مناسب با مشکل مواجه می‌شوند. زمانی که شدت درد بیمار بیشتر باشد انتخاب تصمیم درست برای او دشوارتر خواهد بود. بیماران برای درمان عارضه‌های ستون فقرات با دو گزینه جراحی ستون فقرات با لیزر و جراحی سنتی مواجه هستند. برای اینکه انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید ابتدا باید علت اصلی عارضه شما مشخص شود. در مرحله بعد، مزایا، معایب، عوارض و دوران نقاهت هر روش را بررسی کرده و در نهایت با نظر و تشخیص متخصص خود شیوه درمانی مناسب را انتخاب کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

بدون ديگاه

ارسال دیدگاه

error: Alert: Content selection is disabled!!